Hjem » Gå ikke i kiosken efter en god bøf

Gå ikke i kiosken efter en god bøf

Jeg har igen-igen hørt om et firma, der til et projekt hyrede en mand, der også kunne klare det, der lå uden for hans eget fagområde. Det var nemlig billigere – og det gik gruelig galt. Til sidst blev det meget, meget dyrt…

Det er en gammel sandhed, men den kan åbenbart ikke siges for tit:

Vi gør det, vi er bedst til

Mureren der kan male, programmøren der er tekstforfatter, journalisten der kan tage fotos, og reklamemanden der bare kan det hele – you name it.

worker-635755_640Selv har jeg lært lektien gennem mange års samarbejde med forskellige faggrupper – og via besøg af diverse håndværkere derhjemme…

Jeg kender mine begrænsninger, og du får herunder et eksempel, som involverer én af dem. Når jeg fx skal arbejde med en international opgave, der involverer tekster, må jeg aktivere mit netværk.

Sproget – ikke for amatører

Jeg skriver glimrende engelsk, og det går fint, når jeg skal bruge det til mails og mine egne små tekster. Men har jeg en kunde, der skal kommunikere troværdigt til en international målgruppe, får jeg fat i Lisa, som før hun uddannede sig i Danmark er uddannet på et britisk universitet. Hun er ikke alene på hjemmebane sprogligt set, hun er også vant til at arbejde professionelt sammen med kunderne, hvilket et næsten lige så vigtigt. Omvendt vil Lisa gribe fat i mig, hvis det gælder danske tekster. På den måde er det ikke så svært at få fat i de rigtige – det hele handler egentlig bare om at tænke i netværk og kompetencer!

40403732Se min guide ”Vælg de rigtige samarbejdspartnere”

Står du foran en opgave, der involverer flere ekspertiser? Giv mig et ring, så hjælper jeg dig med at sikre, at du får fat i de rigtige.

 

typewriter-836529_640

 

Smagsprøve på mit nyhedsbrev? Klik her!

 

Print Friendly, PDF & Email

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *