Hjem » Konferencer, tekster og kommunikation

Konferencer, tekster og kommunikation

Jeg har for nylig været på konference. Igen. Mange interessante oplæg og diskussioner, flere gode kontakter, sunde sandwich, kaffe og te. Alt foregik som det plejer at gøre. Og det er vel godt nok, ikke?

conf-320

Svaret er ikke et ubetinget ja. Desværre betyder ”plejer” ofte dette: Logistikken var ikke tydelig, tidsplanen holdt slet ikke, det trykte program var ikke til at finde, og det var svært at få fat i én, der kunne besvare spørgsmål om arrangementet.

Som deltager kan det være irriterende – men for den virksomhed, der står som arrangør, kan det være fatalt. Deltagerne glemmer hurtigt detaljerne i indholdet, men selve arrangementet efterlader et aftryk. Dårligt set-up = negativ profilering af arrangøren.

Det er meget bedre at blive populær. Derfor er det en god idé at undgå diverse faldgruber, når man planlægger.

Og synes du lige som jeg også, at selve skabelonen for konferencerne kræver nytænkning, så ligger mit forslag her:  Konference uden pauser

Se hvordan jeg mere præcist kan hjælpe dig her.


 

PS: Skriv, så kunder og bundlinje fryder sig i 2016!

I februar starter mit onlinekursus i at skrive fængende nyhedsbreve og blogindlæg. Du kan læse om det her.  På kurset vil der være øvelser, hvor jeg leverer materialet, men du kommer også til at arbejde med din egen tekst.

Giv lyd, hvis du er interesseret, også hvis du har ønsker og idéer til indholdet!

Print Friendly, PDF & Email